Efektívnejšia spolupráca v rámci MV SR vďaka novým komunikačným nástrojom

8.03.2013

Efektívnejšia spolupráca v rámci MV SR vďaka novým komunikačným nástrojom

Modernizácia infraštruktúry a komunikačných nástrojov Ministerstva vnútra bola pre rezort dôležitým a naliehavým projektom z viacerých dôvodov. Hardvér serverov, ktoré zabezpečovali smerovanie a doručovanie e-mailových správ bol v roku 2009 už po období svojej životnosti. Akákoľvek ďalšia prevádzka takýchto systémov znamenala značné riziko výpadku ich služieb s neznámym trvaním odstávky a obnovenia prevádzky. Pre e-mail, ako jeden z kľúčových  komunikačných nástrojov rezortu bol tento stav neakceptovateľný.

Požiadavky klienta

  • Obnoviť zastaralý hardvér
  • Vyriešiť problémy súvisiace s elektronickou komunikáciou (ukladanie pošty, zálohovanie, zabezpečenie bezpečnosti komunikácie…)

Naše riešenie

  • Vytvorenie virtualizovaného prostredia nových výpočtových a úložných kapacít
  • Nová komunikačná platforma pre e-mail, plánovanie a organizáciu práce
  • Architektúra spoločnej domény a centralizovanej správy
  • Nástroje pre vzdialenú a hromadnú správu
  • Migrácia pracovných staníc užívateľov
  • Príprava a vzdelávanie IT administrátorov

Výsledok

Bezpečná emailová komunikácia pre 20 000 užívateľov

Štandardizovaný a zdokumentovaný systém – pre jednoduchšiu správu a podporu.

Vysoká dostupnosť a bezpečnosť celého riešenia.

Moderné nástroje pre organizáciu času a stretnutí.

Vyspelá antivírová a antispamová ochrana.

Mobilita, bezpečný prístup z lokalít mimo internej siete.

Jozef Jankovič

Projektový manažér (*projekt bol realizovaný v roku 2013)

Počas celej realizácie projektu sme kládli veľký dôraz na komunikáciu s klientom , ktorá bola kľúčová pre hladký priebeh projektu.

Zvýšenie dostupnosti a bezpečnosti portálu DR SR

2.11.2012

Zvýšenie dostupnosti a bezpečnosti portálu DR SR

Jednou z hlavných úloh Daňového riaditeľstva je zabezpečiť fungujúci systém podávania daňových priznaní. Vzhľadom na stúpajúci trend elektronizácie, aj Daňové riaditeľstvo poskytuje od roku 2007 fyzickým a právnickým osobám možnosť elektronického podávania daňových priznaní prostredníctvom portálu DRSR a aplikácie eDane. Portál Daňového riaditeľstva bol v čase podávania daňového priznania vystavovaný značnému náporu návštevníkov, čo spôsobovalo časté problémy s podávaním elektronického priznania. Preto bolo v záujme Daňového riaditeľstva tento problém riešiť.

Požiadavky klienta

  • Optimalizácia vyťaženia aplikácie daňového portálu
  • Firewall riešenie s vysokou dostupnosťou

Naše riešenie

  • Nahradenie soft-balancingu hardvérovým load-balancerom
  • Implementácia a konfigurácia aplikačných prepínačov CISCO ACE 4710
  • Centrálne riešenie Cisco ASA firewallu „Spiker“ s vysokou priepustnosťou

Výsledok

Efektívne prerozdeľovanie vyťaženosti serverov

Zabezpečenie bezproblémového podávania elektronických daňových priznaní

Výrazné zlepšenie dostupnosti aplikácií smerom k občanom

Gabriel Blesák

Account Manager spoločnosti Soitron a.s. (* projekt bol realizovaný v roku 2011)

Daňové riaditeľstvo získalo vďaka Soitronu adekvátne a správne nadimenzované riešenie, ktoré nie je síce priamo viditeľné pre užívateľov, avšak zabezpečuje bezproblémové fungovanie všetkých aplikačných a užívateľských služieb.