Novinky
31. marca 2017

Monitoringové riešenie siete postavené na OpenSource Zabbix – čo vám prinesie?

V Soitrone sme sa rozhodli prejsť na OpenSource monitoring. Ak sa aj vy zaoberáte tým, čo všetko zvažovať pri monitoringu vašej siete, prečítajte si, ako sme sa rozhodovali my.

 

Dôvody, prečo OpenSource:

  1. Výrazný kvalitatívny posun na poli OpenSource riešení a ich plná schopnosť konkurovať dlhodobo etablovaným proprietárnym riešeniam (CA, Tivoli, HP Open View).
  2. Flexibilita spojená s možnosťou využívať len tie funkcionality, ktoré potrebujem, s možnosťou vlastného modifikovania alebo použitia hotových komunitných riešení.
  3. Atraktívny licenčný model, kde OpenSource skupina, v spolupráci so Zabbixom, vydáva veci na voľné stiahnutie.

 

Ak medzi vašich zákazníkov patria bankové inštitúcie na slovenskom trhu, subdodávatelia pre automobilový priemysel a firmy z oblasti energetiky a vodárenstva, nemali by ste stavať vaše monitoring riešenie na čomkoľvek, čo je dostupné na internete. My sme postupným selektovaním vybrali dvoch kandidátov – Nagios a Zabbix. Súboj obidvoch riešení vyhral Zabbix, ktorý spĺňal pár podstatných kritérií:

  • Zvládnutý HW monitoring spolu so širokou paletou potrebných riešení
  • Podpora pre sledovanie sieťových zariadení a prvkov
  • Silne rozvinutá oblasť monitoringu operačných systémov
  • Podpora monitorovania štandardných business aplikácií
  • Možnosť modifikácie riešenia
  • Vytvorenie vlastného monitoringu na mieru
  • Napojenie na OpenSource ITSM nástroje
  • Efektívne využívanie systémových prostriedkov
  • Je to OpenSource

Zabbixu sa za posledné roky podarilo etablovať ako štandard a viaceré spoločnosti si ho úspešne implementovali a využívajú ho k vlastnej spokojnosti. Nie je to až také prekvapivé. Komplikácie s monitoringom obyčajne nastávajú pri nasledovných situáciách:

  1. Šikovný IT špecialista, ktorý je vyťažený na 150%, okrem iného dostane za úlohu venovať sa aj monitoringu. V skutočnosti sa ani pri najväčšej snahe nemá reálne čas danej problematike zmysluplne venovať.
  2. Chýba následné previazanie medzi monitoringom a ďalšou akciou. Síce vznikne alarm v  monitoringu, ale nikdy sa nedostane na Service Desk, prípadne k zodpovednému technikovi, ktorý by neželaný stav odstránil.
  3. Komplexnosť IT prostredia zákazníka si vyžaduje veľmi špecifickú sadu monitorovacích riešení (rozvinutá oblasť SNMP trapov, korelátory incidentov, špecifické inhouse aplikácie), hlavne vtedy, ak sa zákazníkovi s existujúcimi verejne dostupnými riešeniami nedarí monitorovať potrebné systémy.

 

Ak nastanú niektoré z vyššie popísaných situácií, jednou z možností je obrátiť sa na partnera, ktorý vám vie:

  • Poskytnúť monitoring ako službu
  • Pomôcť s implementáciou monitoringu u vás
  • Napísať chýbajúce monitorovacie riešenia

Chcete sa dozvedieť viac, prípadne vyskúšať demo? Kontaktujte nás.