Radoslava Krajčová, manažérka VSE Call centra 
Východisková situácia
Cieľom projektu realizovaného pre spoločnosti ZSE Energia (ZSEE) a Východoslovenská energetika (VSE) bolo konsolidovať prostredie kontaktného centra. Spoločnosť ZSEE využívala pôvodne služby externého kontaktného centra. VSE využívala technologicky vyspelú platformu kontaktného centra Cisco Packaged Contact Center. Po úvodnom predstavení ponúkaných možností a funkcionalít tohto riešenia sa obe spoločnosti rozhodli k rozšíreniu existujúceho kontaktného centra Cisco aj pre ZSEE.
Priebeh projektu
Projekt zahŕňal analýzu aktuálneho stavu, návrh riešenia na základe komunikácie so zákazníkom, úpravu backendovej logiky, vytváranie API volaní či prípravu infraštruktúry. Ďalej sa riešilo prepojenie prichádzajúcich a odchádzajúcich hovorov s možnosťou spätných volaní, nahrávanie hovorov a obrazoviek, nový agentský desktop Finesse pre operátorov či implementáciu voice bota Emma, ktorú zastrešil externý dodávateľ.
Migrácia kontaktných centier priniesla ich prepojenie a jednotné využívanie Cisco technológie. VSE pritom rozšírilo služby vlastného kontaktného centra v Košiciach a poskytuje zákaznícku podporu aj pre linky ZSEE. Nasadenie prebiehalo v dvoch fázach – najskôr ostré spustenie kontaktného centra s podporou externého kontaktného centra, potom kompletný prechod na zákaznícku podporu agentov kontaktného centra ZSEE a VSE.
Výsledky a prínosy
jeden centrálny systém na správu zákazníckej podpory
efektívnejšia práca pre približne 120 operátorov v 2 lokalitách
reporting umožňujúci v reálnom čase prehliadať dáta z prevádzky
vyhodnocovanie dát na dennej báze
Profil zákazníka
ZSE Energia, a.s., dcérska spoločnosť Západoslovenskej energetiky, a.s. (ZSE), sa zameriava na predaj elektriny a plynu a poskytovanie súvisiacich služieb. Pôsobí predovšetkým v regióne západného Slovenska, no svoje služby ponúka aj mimo neho. Jej cieľom je dlhodobá spokojnosť zákazníkov prostredníctvom spoľahlivého zásobovania energiami a kvalitného zákazníckeho servisu.
Východoslovenská energetika, a.s. je súčasťou skupiny Západoslovenská energetika, a.s. (ZSE). Poskytuje komplexné služby v oblasti dodávky elektriny a plynu na východnom Slovensku. VSE sa zameriava na spoľahlivé, kvalitné a zákaznícky orientované služby, pričom svojou činnosťou podporuje energetickú bezpečnosť a spokojnosť svojich odberateľov.
Použité technológie
Cisco Packaged Contact Centre, Voicebot od Born Digital, ReDat od Retia