Novinky

23. septembra 2016

Kreatívna práca na IT pozícii – fikcia alebo realita?

Človek by si myslel, že v bežnej spoločnosti sa ku kreatíve dostanete len ak budete pracovať na marketingovom oddelení, v poniektorých firmách aj na účtovnom :-), ale o tom sme nechceli. Potom sa stretnete s našim dlhoročným ADMákom Maťom (Account Delivery Manager) a zistíte, že kreatívy je aj na iných pracovných pozíciách viac než dosť. Ak sme týmto úvodom vystrašili všetkých procesných ľudí, prosíme, dajte nám šancu vysvetliť to. 🙂

Pracovný život Soitron ADMáka je veľmi pestrý a tvorí si ho z veľkej časti sám. Aspoň tak to vidí Maťo, ktorý je u nás 8 rokov a od Service Desk Operátora sa dostal až na pozíciu ADM. Do práce prichádza medzi pol ôsmou až desiatou hodinou rannou, podľa toho či sa mu chce alebo nechce stáť v  dopravných zápchach. Ranné rituály sa nezaobídu bez kávy, prehľadu noviniek zo sveta, ktoré taký správny IT človek zvykne prejsť na toalete 🙂 a krátkych „podpichovačiek“ v kuchynke, či v kancelárii. Potom začína tvrdá „drina“. Najskôr zistí, či sa u jeho zákazníkov vyskytli nejaké problémy, ak áno, ich vyriešenie a upokojenie zákazníka je ADMákovou prioritou. Vedzte, že v týchto prípadoch ADM  využíva najviac svoje kreatívne myslenie a komunikačné zručnosti 🙂 Ak všetko ide ako má, pokračuje vo svojom dennom pláne. Ten sa môže skladať z pravidelných reportov, či prípravy prezentácii pre zákazníka alebo kreatívnejšej časti. Niekto totiž musí tie riešenia a upgrady pre zákazníka aj navrhnúť. Ako hovorí Maťo: „Návrhy a upgrady sa nerodia ľahko, aby boli obchodnícky zaujímavé a v očiach zákazníka užitočné, potrebuje s klientom komunikovať, poznať jeho potreby, jeho biznis ciele, motivácie.“ Každý ADM človek má pomer operatívy a kreatívy rôzny a neexistuje správna šablóna, existuje len spokojný alebo nespokojný zákazník. A tak, si na tejto pozícii nájde svoje, tak človek kreatívny, ako i procesný.

Koho hľadáme?

My hľadáme správny mix, niekoho, kto sa nebojí komunikovať a jednať so zákazníkmi, navrhovať riešenia, ale aj kvalitne pripravovať pravidelné reporty a odkontrolovať si prácu technikov. Niekoho, kto sa chce vyvíjať a vďaka zvyšujúcej sa náročnosti zákazníkov rásť. Niekoho, kto je za každú srandu a nevadí mu pracovať v tíme, ktorý sa charakterizuje „ako rôznorodá zmes životných štýlov a postojov, ktorú spája spoločný humor“. Niekoho, kto si „vygoogli“ keď nevie, či pochybuje. Niekoho, kto namiesto čas.sk číta žive.sk. Niekoho, kto sa nebojí rásť vertikálne, či horizontálne. Niekoho, kto má predstavu o ITIL a ráta s tým, že u nás sa bude musieť certifikovať, ak tak ešte nespravil. Niekoho, kto sa nebojí a keď nerozumie spýta sa, dohľadá si. Niekoho, kto vie byť správne asertívny a to nielen na pive. Niekoho, kto vie komunikovať po anglicky. Niekoho, kto si už dávno dal dole klapky z očí a vie myslieť aj „out of the box“. Niekoho, kto medzi nás zapadne a kto sa nezblázni ak zistí, že nie sme „korporát“ a že  nám je jedno, kedy sa práca urobí, ale nech sa urobí včas. Niekoho, kto má rád IT a vie,  aké sú aktuálne trendy. Proste niekoho ako TY, alebo ako Tvoj kamoš, ktorý sa hodí na túto pozíciu.