O STORNO sa už nestará pracovník zákazníckeho centra, ale robot

Robotizácia
Obchod a služby
Kontaktné centrá e-shopov patria k najvyťaženejším oddeleniam. Pri analýze ich činností spoločnosti často prichádzajú na to, že mnoho zakazníckych požiadaviek sa opakuje a sú časovo aj finančne náročné. Rovnako to bolo aj v prípade nášho zákazníka, ktorý prevádzkuje jeden z najväčších e-shopov na českom a slovenskom trhu. Spoločnosť chcela odbremeniť svojich zamestnancov od repetitívnych úloh a zároveň znížiť náklady kontaktného centra. Podarilo sa nám to vďaka 2 robotom.
Pripadová štúdia bola publikovaná 17.02.2021

Požiadavky

  • Zautomatizovať vybavovanie úplných a čiastočných STORNO požiadaviek zákazníkov a tým znížiť náklady
  • Zrýchliť vrátenie peňazí zákazníkom v rámci výbavovania STORNO požiadaviek, a tak zvýšiť ich spokojnosť
  • Zjednodušiť proces prijímania a vybavovania STORNO požiadaviek
  • Skrátiť čas, za ktorý je vybavená STORNO požiadavka zákazníka, a to hlavne v čase hlavnej sezóny
  • Znížiť chybovosť
  • Vyskúšať fungovanie automatizácie pred jej možným využitím v ďalších službách kontaktného centra

Riešenie

  • Zaznamenanie a popísanie procesov pri preberaní a vybavovaní zákazníckych ticketov
  • Audit a spracovanie procesnej mapy
  • Zmapovanie infraštruktúry zákazníka
  • Návrh automatizovaného softvérového riešenia (RPA)
  • Dizajn riešenia, testovanie, pilotná prevádzka, optimalizácia a ostrý štart

Výsledky a prínosy

Ušetrenie nákladov (rádovo desiatky tisíc eur) na zbytočnej doprave stornovaného tovaru.

Menej chýb pri vybavovaní zákazníckych požiadaviek.

Spokojnejší zákazníci, ktorí sa dostanú k svojim peniazom omnoho skôr a ich požiadavky sú vybavené rýchlejšie, a to aj v najvyššej sezóne.

Zamestnanci nerobia robotickú prácu - môžu sa venovať zmysluplnejším činnostiam.

Zákaznícke požiadavky dnes vybavujú už dvaja roboti cez rôzne komunikačné kanály.