Novinky

19. apríla 2011

Speech & Brunch Košice: Andrej Kiska odporúča tvoriť firemnú stratégiu filantropie srdcom

V košickom hoteli Hilton sa v utorok 19. apríla uskutočnilo druhé zo série diskusných stretnutí osobností slovenského biznisu. Pozvanie Soitronu prijalo viac ako 20 predstaviteľov významných spoločností z košického regiónu, aby spolu s Andrejom Kiskom, zakladateľom charitatívnej organizácie Dobrý Anjel, diskutovali o podnikaní a filantropii.

Z reakcií prítomných hostí bolo evidentné, že pán Kiska na stretnutí okrem dobročinnosti otvoril viacero inšpiratívnych tém. Podelil sa napríklad o svoje skúsenosti s riadením firmy v rámci rodiny a porozprával o začiatkoch a priekopníckej filozofii jeho extrémne úspešnej spoločnosti Triangel. Novátorské myslenie prejavil aj pri založení charitatívneho projektu Dobrý Anjel, ktorého financovanie je založené na mimoriadne transparentnom princípe. V diskusii o riešení nepredvídateľných výziev a manažérskeho rozhodovania ako takého, odporučil riadiť sa predovšetkým svojou intuíciou a srdcom. V tom mu väčšina zúčastnených hostí dala za pravdu, keď priznali, že pri zásadných rozhodnutiach sa sami často krát vracajú k prvému pocitu. Stotožnili sa aj s jeho tvrdením, že úlohu dobrého manažéra nie je rozhodovať, ale tiež vytvárať dobrú a motivujúcu atmosféru vo svojom okolí.

Hostia, očakávajúci predovšetkým diskusiu a inšpiráciu v oblasti filantropie, sa dočkali viacerých osožných rád a odporúčaní ako pomáhať. K filantropii pána Kisku priviedla idea zachovania akejsi rovnováhy v živote. Podarilo sa mu rozbehnúť veľmi úspešný biznis a uvedomoval si, že od života dostáva oveľa viac ako ostatní. Vtedy začal pociťovať potrebu určitým spôsobom sa revanšovať. Ako tvrdí, pomoc nemusí byť zákonite založená len na peňažnom vklade. Často krát je oveľa zmysluplnejšie, ak firma dokáže na pomoc využiť to, na čo sa špecializuje, v čom je naozaj dobrá. Spoločnosť vyrábajúca komponenty do áut tak môže veľmi efektívne pomôcť napríklad pri preprave chorých ľudí, ktorí sa nezriedka nemajú ako dostať do zdravotníckeho zariadenia. Alebo firma podnikajúca v oblasti informačných technológií, vie pomôcť zapožičaním video technológií deťom na onkológii, kde sú nútené tráviť dlhý čas v sterilnom prostredí bez skutočného sociálneho kontaktu. 2 % z daní pre neziskové organizácie veľmi racionálne nevníma ako splnenie si morálnej potreby pomáhať. Nedá sa predsa darovať niečo, čo nám nepatrí, čo človek nevytiahne z vlastného vrecka.

Počas brunchu bolo naplnené aj ďalšie z očakávaní hostí, a to otestovať si jednu z najmodernejších technológií Telepresence na vlastnej koži. Toto stretnutie bolo uskutočnené vďaka využitiu tejto najnovšej video technológie, ktorá slúži ako veľmi efektívna alternatíva osobných stretnutí. Andrej Kiska tak spolu s moderátorkou Andreou Vadkerti mohli komunikovať s publikom „ako naživo“, napriek tomu že sa nachádzali v centrále Soitronu v Bratislave a publikum zase v hoteli Hilton v Košiciach.

V úspešnej sérii brunchov pokračuje Soitron už 5. mája na Štrbskom Plese. Predstavitelia kľúčových spoločností prešovského a žilinského kraja budú mať možnosť diskutovať s pánom Petrom Zálešákom, zakladateľom a spolumajiteľom spoločnosti Nay o vrcholoch a krízach v podnikaní, budovaní predajných sietí, odovzdávaní vedenia firmy majiteľom najatým manažérom a ďalších témach aktuálnych pre vrcholových manažérov.

Spoľahlivú konektivitu stretnutí zabezpečuje spoločnosť GTS.