Soitron automatizuje americkému Clariosu procesy po celom svete

Soitron automatizuje americkému Clariosu procesy po celom svete

Spoločnosť Clarios patrí k najväčším výrobcom akumulátorov v automobilovom priemysle. Jej batérie sa dnes nachádzajú v každom treťom novovyrobenom vozidle. Clarios vznikol odpredajom a premenovaním niekdajšej divízie Johnson Controls Power Solutions a dnes po celom svete zamestnáva 16 tisíc ľudí vo vyše 140 krajinách, vrátane Slovenska, kde má veľké finančné centrum zdieľaných služieb. Práve v biznisových servisných centrách sa ukrýva veľký potenciál pre využitie automatizácie procesov pomocou softvérových robotov (RPA), ktorú Clarios zavádza na pracoviskách vo viacerých kútoch sveta v spolupráci so Soitronom.
Pripadová štúdia bola publikovaná 06.02.2023

požiadavky

  • Nájsť dlhodobého partnera s praktickými skúsenosťami, ktorý zabezpečí automatizáciu v rôznych lokalitách sveta
  • Automatizovať a zefektívniť procesy centier zdieľaných služieb
  • Zlepšiť zastupiteľnosť zamestnancov
  • Eliminovať náklady spojené s chybovosťou

riešenie

  • Audit a výber procesov vhodných pre RPA
  • Kompletný vývoj, nasadenie a prevádzka softvérových robotov formou služby as a service
  • Automatizácia a optimalizácia vybraných procesov v rôznych krajinách sveta

výsledky a prínosy

Merateľné časové úspory vo výške niekoľkých človekodní denne

Odstránenie zdržaní a prestojov v procesoch

Zlepšenie zastupiteľnosti zamestnancov

Odbremenenie zamestnancov od monotónnych manuálnych činností s nízkou pridanou hodnotou

Zvýšenie plynulosti procesov a v nadväznosti na to aj finančných parametrov ako je napríklad cash-flow

Softvéroví roboti v NAY pomáhajú zvládať sezónny nápor zákazníkov

Softvéroví roboti v sieti predajní NAY pomáhajú zvládať sezónny nápor zákazníkov

Sieť elektroobchodov NAY pociťuje v posledných rokoch, vzhľadom k rastúcemu podielu online predaja, najväčšie sezónne kapacitné problémy v back-office a na call centre. Keď sa manažment zamýšľal, ako tento chronický problém riešiť inovatívnejšie, na stôl sa zákonite dostala téma automatizácie. Hlavnou ideou bolo pokúsiť sa zautomatizovať procesy a činnosti, ktoré sú monotónne, prácne, zdĺhavé a počas sezónnych výkyvov vytvárajú na kapacitu stálych zamestnancov najväčší tlak.
Pripadová štúdia bola publikovaná 25.01.2022

požiadavky

  • Zefektívniť administratívne procesy a odstrániť úzke miesta
  • Zlepšiť spokojnosť a lojalitu zákazníkov
  • Eliminovať chybovosť, ktorá nevyhnutne vzniká pri manuálnych činnostiach
  • Znížiť biznis riziká
  • Zvýšiť spokojnosť zamestnancov s prácou

riešenie

  • Procesný audit a výber vhodných procesov pre robotickú procesnú automatizáciu (RPA) v tandeme s integrátorom, ktorý poskytoval know-know a best practicies z iných retailových firiem
  • Nasadenie softvérovej platformy UiPath
  • Automatizácia a optimalizácia vybraných procesov

výsledky a prínosy

Zabezpečenie plynulosti procesov pri nárazových nárastoch online predaja bez potreby najímať brigádnikov

Odstránenie úzkych miest, ktoré môžu viesť k zbytočným zdržaniam, napríklad pri vracaní platieb zákazníkom, pri vybavovaní reklamácií alebo pri overovaní dostupnosti tovaru

Skvalitnenie zákazníckych služieb urýchlením procesov

Odbremenenie zamestnancov od opakovaných monotónnych činností, a tým aj zvýšenie ich spokojnosti s prácou

Úspora finančných nákladov na pomocnú pracovnú silu pri sezónnych výkyvoch predaja

Softvérový robot v spoločnosti NAY

Už aj NAY zamestnal softvérového robota

Za rýchlym nasadením softvérových robotov v spoločnosti NAY stoja agilní zamestnanci a tlak zákazníka, ktorý kamenný obchod vymenil za počítač.
Pripadová štúdia bola publikovaná 06.04.2021

požiadavky

  • Zvýšenie spokojnosti zákazníkov i zamestnancov
  • Eliminácia chybovosti pri manuálnych činnostiach zamestnancov
  • Zefektívnenie administratívnych procesov

riešenie

  • Robotická procesná automatizácia (RPA) vybraných procesov
  • Zaškolenie kľúčového používateľa zákazníka, ktorý slúži ako interný konzultant

výsledky

Odbremenenie zamestnancov od monotónnych činností a tým aj zvýšenie ich spokojnosti

Zabezpečenie plynulosti procesov pri nárazových nárastoch online predaja

Skvalitnenie zákazníckych služieb urýchlením procesov

O storno objednávok sa postará robot

O STORNO sa už nestará pracovník zákazníckeho centra, ale robot

Kontaktné centrá e-shopov patria k najvyťaženejším oddeleniam. Pri analýze ich činností spoločnosti často prichádzajú na to, že mnoho zakazníckych požiadaviek sa opakuje a sú časovo aj finančne náročné. Rovnako to bolo aj v prípade nášho zákazníka, ktorý prevádzkuje jeden z najväčších e-shopov na českom a slovenskom trhu. Spoločnosť chcela odbremeniť svojich zamestnancov od repetitívnych úloh a zároveň znížiť náklady kontaktného centra. Podarilo sa nám to vďaka 2 robotom.
Pripadová štúdia bola publikovaná 17.02.2021

Požiadavky

  • Zautomatizovať vybavovanie úplných a čiastočných STORNO požiadaviek zákazníkov a tým znížiť náklady
  • Zrýchliť vrátenie peňazí zákazníkom v rámci výbavovania STORNO požiadaviek, a tak zvýšiť ich spokojnosť
  • Zjednodušiť proces prijímania a vybavovania STORNO požiadaviek
  • Skrátiť čas, za ktorý je vybavená STORNO požiadavka zákazníka, a to hlavne v čase hlavnej sezóny
  • Znížiť chybovosť
  • Vyskúšať fungovanie automatizácie pred jej možným využitím v ďalších službách kontaktného centra

Riešenie

  • Zaznamenanie a popísanie procesov pri preberaní a vybavovaní zákazníckych ticketov
  • Audit a spracovanie procesnej mapy
  • Zmapovanie infraštruktúry zákazníka
  • Návrh automatizovaného softvérového riešenia (RPA)
  • Dizajn riešenia, testovanie, pilotná prevádzka, optimalizácia a ostrý štart

Výsledky a prínosy

Ušetrenie nákladov (rádovo desiatky tisíc eur) na zbytočnej doprave stornovaného tovaru.

Menej chýb pri vybavovaní zákazníckych požiadaviek.

Spokojnejší zákazníci, ktorí sa dostanú k svojim peniazom omnoho skôr a ich požiadavky sú vybavené rýchlejšie, a to aj v najvyššej sezóne.

Zamestnanci nerobia robotickú prácu - môžu sa venovať zmysluplnejším činnostiam.

Zákaznícke požiadavky dnes vybavujú už dvaja roboti cez rôzne komunikačné kanály.

V Soitrone sme “zamestnali” robota, ktorý polhodinový proces zvládne sám za 30 sekúnd

V SOITRONE SME “ZAMESTNALI” ROBOTA, KTORÝ POLHODINOVÝ PROCES ZVLÁDNE SÁM ZA 30 SEKÚND

Noví zamestnanci potrebovali k svojej práci často rôzne prístupy, ktoré nemali pripravené ku dňu nástupu do zamestnania. Riešili to individuálne naprieč viacerými oddeleniami a často s tým stratili veľa svojho času, ale aj času ďalších kolegov. Rozhodli sme sa preto, že si na onboarding proces posvietime.
Pripadová štúdia bola publikovaná 10.03.2019

požiadavky

  • Urýchliť, uľahčiť a spresniť onboarding proces (proces nástupu nového zamestnanca), ktorý súvisí s veľkým množstvom administratívnych úkonov.
  • Odbremeniť od tejto administratívy čo najviac ľudí.
  • Minimalizovať chybovosť pri procese (nesprávne vyplnené údaje a podobne).

Riešenie

  • Automatizácia onboarding procesu prostredníctvom RPA (robotická procesná automatizácia).
  • Zmapovanie všetkých úkonov, ktoré vykonávali ľudia pri nástupe nového zamestnanca.
  • Optimalizácia slabých miest v interných procesoch.
  • Zadefinovanie pravidiel automatizácie, naprogramovanie softvéru, testovanie a nasadenie do plnej prevádzky.

výsledky a prínosy

Onboarding proces sa skrátil z pol hodiny na 23 sekúnd.

Rutinnú agendu zvládne namiesto 5 ľudí jeden robot. Tí získali priestor pre dôležitejšie pracovné úlohy.

Upratali sme interné procesy a databázy, eliminovali sme chybovosť.

Sazkabot od soitronu zvládne vybaviť takmer pätinu prichádzajúcich chatov Sazky

SAZKABOT OD SOITRONU ZVLÁDNE VYBAVIŤ TAKMER PÄTINU PRICHÁDZAJÚCICH CHATOV SAZKY

Na kontaktné centrum českej lotériovej spoločnosti Sazka sa denne obracia zhruba 700 existujúcich aj potenciálnych zákazníkov. Veľká časť z nich pritom kladie relatívne jednoduché otázky. Pýtajú sa napríklad na registráciu, alebo majú otázky súvisiace s aktuálne prebiehajúcimi akciami, či produktami a službami. Preto keď spoločnosť Soitron zavádzala v Sazke nové kontaktné centrum, bolo prirodzené, že sa objavil aj návrh na zavedenie chatbota, ktorý by vedel automatizovane a autonómne vybavovať požiadavky aspoň časti  návštevníkov webu.
Pripadová štúdia bola publikovaná 18.02.2019

Požiadavky

  • Odbremeniť agentov kontaktného centra od vybavovania jednoduchých a často sa opakujúcich otázok.
  • Zefektívniť činnosť kontaktného centra a uvoľniť kapacity pre vybavovanie zložitejších problémov zákazníkov.
  • Zintenzívniť proaktívnu komunikáciu lotériovej spoločnosti.

Riešenie

  • Analýza historickej komunikácie Sazky a vyextrahovanie nosných tém.
  • Návrh logiky, na základe ktorej má chatbot reagovať a komunikovať.
  • Implementácia riešenia SOITRON*bot na automatizáciu samotnej komunikácie.
  • Integrácia s kontaktným centrom Avaya a semantického softvéru PoolParty.
  • Technická podpora, konzultácie a školenia, na základe ktorých si dokáže spoločnosť Sazka sama vytvárať nové konverzačné scenáre a rozširovať schopnosti chatbota.

Výsledky

Automatizované vybavovanie jednoduchých a často sa opakujúcich otázok cez kľúčový a rastúci komunikačný kanál, akým je chat na stránke spoločnosti Sazka.

Možnosť rozšíriť riešenie SOITRON*bot aj na emailovú komunikáciu, webové formuláre či online prostredie a sociálne siete.

Efektívnejšie využívanie ľudských kapacít vrátane rozvoja obchodných online aktivít, do ktorých Sazka dokáže bota vo veľkej miere zapojiť.

Návratnosť investície do jedného roku.