Ako Rossmann využíva naplno potenciál Wi-Fi?

AKO ROSSMANN VYUŽÍVA NAPLNO POTENCIÁL WIFI?

Aby mohla sieť drogérií Rossmann v Českej republike lepšie oslovovať svojich zákazníkov, rozhodla sa spustiť nový vernostný program Rossmann Club. Tento vernostný klub ponúka prostredníctvom novej mobilnej aplikácie množstvo zliav a výhod. Pre bezchybné fungovanie mobilnej aplikácie nainštalovala spoločnosť Soitron na všetkých 136 predajniach novú modernú Wi-Fi sieť v extrémne krátkom čase. V priebehu niekoľko týždňov od spustenia sa do vernostného programu Rossmann Club prihlásilo viac ako 125 tisíc nových zákazníkov.
Pripadová štúdia bola publikovaná 21.08.2019

Wi-fi v Rossmanne

požiadavky

  • Výmena pôvodnej nedostatočnej IT infraštruktúry vo všetkých predajniach Rossmann.
  • Prepojenie všetkých predajní pomocou centrálne riadenej siete Wi-Fi.
  • Spustenie vernostného programu v mobilnej aplikácii.
  • Prepojenie novej Wi-Fi siete s portálom Maxifi a využitie analytických dát o pripojení.
  • Možnosť využitia novej siete pre IoT zariadenia a ich nadväznosť na interné procesy Rossmann.
  • Nasadenie celého riešenia vo veľmi krátkom čase.

Riešenie

  • Nasadenie celkovo 300 access pointov s centrálnym riedením, 2-3 kusy na predajňu (rada Cisco 1800, 2800) s technológiou CleanAir.
  • Vybavenie všetkých predajní novými manažovateľnými prepínačmi (rada Cisco 2960) a 24 portami s PoE (Power over Ethernet).

výsledky a prínosy

Bezpečná, spoľahlivá a rýchla sieť. Jednoduchšia a centralizovaná správa IT infraštruktúry.

Možnosť získavania dát pre marketingové účely. Pridaná hodnota pre zákazníkov v podobe bezplatného pripojenia k Wi-Fi.

Zabezpečené prepojenie s interným systémom spracovania dát spoločnosti Rossmann.

Inovatívne aplikácie v nemocnici novej generácie stoja na komunikačnej sieti od Soitronu

INOVATÍVNE APLIKÁCIE V NEMOCNICI NOVEJ GENERÁCIE STOJA NA KOMUNIKAČNEJ SIETI OD SOITRONU

Michalovská nemocnica novej generácie je iná ako ostatné zdravotnícke zariadenia na Slovensku. Organizačne, dispozične, aj z pohľadu technologického vybavenia. Zdravotnícke zariadenie prešpikované technológiami, aké na Slovensku nemajú obdobu, sa nezaobíde bez mimoriadne stabilnej a bezpečnej počítačovej siete s vysokou dostupnosťou.
Sieť nemocníc Svet zdravia si pre zabezpečenie komunikačnej infraštruktúry vybrala spoločnosť Soitron, ktorá splnila nielen prísne kvalitatívne kritériá a ponúkla konkurencieschopnú cenu, ale garantovala aj mimoriadne rýchle zrealizovanie projektu.
Pripadová štúdia bola publikovaná 07.05.2019

Inovatívna nemocnica

požiadavky

  • Vybudovať kompletnú sieťovú infraštruktúru vrátane WiFi siete pre novopostavenú nemocnicu Svet zdravia v Michalovciach.
  • Zabezpečiť konektivitu rozličných zariadení, prístrojov a softvérových systémov a poskytnúť možnosť bezdrôtového pripojenia pre návštevníkov nemocnice.
  • Vytvoriť predpoklady pre zavedenie inovatívnych aplikácií a pre bezproblémovú prevádzku nemocnice, ktorá pri procesoch vo veľkej miere využíva moderné technológie a digitalizáciu.

Riešenie

  • Návrh, dodávka a inštalácia sieťovej infraštruktúry postavenej na platforme Cisco a vybudovanie WiFi siete v priestoroch nemocnice.
  • Zabezpečenie ochrany siete proti útokom či úniku citlivých údajov.
  • Inštalácia nástrojov pre manažment a bezpečnosť siete do privátneho cloudu zákazníka.

výsledky a prínosy

Stabilná, spoľahlivá a bezpečná sieťová infraštruktúra, ktorá je nevyhnutná pre bezproblémové fungovanie interných procesov aj pre konektivitu pacientov.

Vytvorenie technologických predpokladov pre zvyšovanie bezpečnosti pacientov, napríklad v súvislosti s podávaním liekov.

Možnosť efektívne analyzovať a identifikovať prípadné problémy s konektivitou jednotlivých zariadení a systémov vďaka detailnému náhľadu do komunikačných tokov, čo zjednodušuje pridávanie noviniek do technologickej výbavy nemocnice.

Múdre vozíky v priemysle potrebujú spoľahlivú komunikačnú sieť

MÚDRE VOZÍKY V PRIEMYSLE POTREBUJÚ SPOĽAHLIVÚ KOMUNIKAČNÚ SIEŤ

Čo všetko je dôležité pre to, aby priemyselný podnik fungoval efektívne a bez zbytočných prestojov? Mnohí manažéri by za nevyhnutné predpoklady určite označili spoľahlivé stroje, včasnú dodávku surovín a energií, aj zabezpečenie pracovnej sily. Málokto by možno vyzdvihol komunikačný systém slúžiaci na prepravu paliet s tovarom z automatickej baliacej linky do skladu. Príklad spoločnosti Mondi SCP, ktorá v Ružomberku vyrába papier a celulózu, však ukazuje, aký význam v súčasnosti komunikačné technológie zohrávajú nielen v živote ľudí, ale aj vo výrobných podnikoch.
Pripadová štúdia bola publikovaná 25.02.2019

požiadavky

  • Výmena existujúceho staršieho komunikačného systému pre automatický sklad hotovej výroby inovatívnejšou technológiou.
  • Eliminácia prestojov vo výrobnom procese.
  • Zvýšenie dostupnosti a stability systému pre transport paliet.
  • Dodržanie najvyšších kvalitatívnych a bezpečnostných kritérií.
  • Zefektívnenie a zjednodušenie problematickej údržby vozíkov.

Riešenie

  • Návrh nového komunikačného systému postaveného na WiFi riešení.
  • Zmena komunikačného protokolu z ProfiBus na ProfiNet.
  • Bezpečnostný a šifrovací protokol.
  • PRP (Parallel Redundancy Protocol) vo wireless prostredí.
  • Wireless Access Pointy integrovateľné do existujúceho wireless prostredia.
  • Sieťové komponenty Cisco pre priemyselné prostredie.

výsledky a prínosy

Bezvýpadkový prechod celou wireless sieťou.

Zabezpečená a šifrovaná wireless komunikácia.

Účinná systémová diagnostika.

Unikátne riešenie zjednocujúce dva nekompatibilné systémy – IT SMART+

Unikátne riešenia zjednocujúce dva nekompatibilné systémy IT Smart

Keď si jedna z najväčších chemických firiem na svete vybrala Hewlett Packard Enterprise (HPE) ako Managed Services partnera, pre HPE to znamenalo dokončiť vysoko komplexnú, full-servisovú globálnu integráciu bez akejkoľvek technickej podpory zo strany klienta. Soitron spolupracoval na projekte v mene HPE a úspešne čelil tejto výzve od začiatku až do konca.
Pripadová štúdia bola publikovaná 22.08.2017

požiadavky

  • Integrovať HP Service Manager (HPSM) s existujúcim SAP systémom, ktorý aktuálne využíval klient HPE – dva nekompatibilné systémy neschopné spolu komunikovať.
  • Veľký dôraz sa kládol na zachovávanie údajov, dostupnosť, šifrovanie a kontinuitu služieb.
  • Vytvoriť alternatívne riešenie, ktoré dokáže vyriešiť viacero vzniknutých problémov.

toto riešenie ukázalo, ako vie Soitron

  • Integrovať viacero platforiem bez akéhokoľvek negatívneho vyplyvu na biznis.
  • Prepojiť nekompatibilné systémy tak, aby dokázali spolupracovať.
  • Pracovať na zložitých a náročných projektoch, pričom je schopný dodržať veľmi tesné termíny.
  • Riešiť problémy na najvyššej možnej úrovni.
  • Vyvinúť škálovateľné riešenie pre ľubovoľný objem transakcií.

výsledky

IT Smart+ - nová unikátna služba, ktorú Soitron ponúka podnikom, ktoré čelia podobným výzvam.

Riešenie, vďaka ktorému je zabezpečená realizácia projektu načas.

Riešenie je dostatočne flexibilné aby umožnilo rôznorodým systémom vzájomnú interakciu.

Systém, ktorý dokáže spracovať transakcie akéhokoľvek objemu v štandardizovanom rámci.

Služba aktívneho monitoringu výrazne zefektívnila prevádzku spoločnosti OMS

SLUŽBA AKTÍVNEHO MONITORINGU VÝRAZNE ZEFEKTÍVNILA PREVÁDZKU SPOLOČNOSTI OMS

Spoločnosť OMS sa rozhodla využiť všetky výhody aktívneho monitoringu, vďaka ktorému dokážu vyriešiť otázky týkajúce sa stavu IT infraštruktúry ako celku, vyťaženosti jednotlivých komponentov ako aj používaných aplikácií. Správne nastavenými procesmi sa ušetril čas a obmedzili sa výpadky výroby. Nové monitoringové riešenie so sebou prinieslo taktiež ušetrenie finančných prostriedkov.
Pripadová štúdia bola publikovaná 15.10.2016

Požiadavky klienta

  • Vytvoriť koncept modernej monitorovacej služby za účelom minimalizovať negatívne dopady neočakávaných udalostí na prevádzku
  • Upozorniť na špecifické udalosti a strážiť predvolené parametre
  • Predchádzať a eliminovať výpadky podnikovej infraštruktúry
  • Zabezpečiť plynulú kontinuitu prevádzky
  • Odbremeniť IT oddelenie od prácnej údržby

Naše riešenie

  • Kompletná migrácia na novú službu monitoringu
  • Prenesenie kompetencií na dodávateľa služby
  • Vývoj doplnkovej funkcionality na základe požiadavky
  • Využitie certifikovaných pracovníkov na strane dodávateľa
    služby
  • Zníženie hardvérových nárokov na monitoringovú
    infraštruktúru

Výsledok

Moderná monitoringová služba, ktorá dokáže pružne reagovať na neustále zmeny v IT infraštruktúre.

Zautomatizovanie jednotlivých úkonov bez potreby zásahu administratívnych pracovníkov, ktorí sa tak môžu venovať iným pracovným činnostiam.

Eliminácia výpadkov hardvérových zariadení, ktoré by mohli potenciálne ohroziť alebo úplne pozastaviť výrobný proces spoločnosti.

Automatické priradenie vzniknutého incidentu správnemu tímu, ktorý zabezpečí jeho spracovanie a riešenie.

IVAN KOLLÁR

Senior Monitoring Consultant (Soitron, s.r.o.)

Služba monitoringu je schopná aktívne sledovať vybrané časti infraštruktúry (ako napríklad switche, routre, servery a pod.) s prihliadnutím na predvolené nastavenia a sledované parametre.

Implementácia monitoringovej služby pre spoločnosť Johns Manville

IMPLEMENTÁCIA MONITORINGOVEJ SLUŽBY PRE SPOLOČNOSŤ JOHNS MANVILLE

Monitorovací systém, ktorý stráži infraštruktúru, operačné systémy či stav aplikácií, je podľa mnohých veľmi nákladný z hľadiska počiatočnej investície a potreby zamestnávať tím trénovaných odborníkov. Jednoduchým alternatívnym riešením je zabezpečenie „monitoringu ako služby“, ktoré okrem iných využíva aj Johns Manville.
Pripadová štúdia bola publikovaná 25.07.2016

Predošlý stav

  • Licencovaný HP SIM monitoring nástroj
  • Limitované možnosti ohľadom hardvérových dodávateľov
  • Náročné prispôsobenie riešenia
  • Lokálny IT tím dedikovaný na riešenie problémov adhoc
  • Systém bez ITSM procesov
  • Nedostupnosť služieb Service Desku

Súčasný stav

  • Moderná monitoringová služba, ktorá dokáže pružne reagovať na neustále zmeny v IT infraštruktúre
  • Zautomatizovanie jednotlivých úkonov bez potreby ľudskej interakcie
  • Eliminácia výpadkov hardvéru, ktoré by znamenali ohrozenie výroby
  • Zvýšenie stability IT infraštruktúry
  • Automatické priradenie vzniknutého incidentu správnemu tímu, ktorý zabezpečí jeho spracovanie a riešenie

Riešenie

Štandardizované riešenie prispôsobené potrebám zákazníka.

Predefinovanie parametrov v zmluvnej SLA.

Prenesenie kompetencií na dodávateľa služby.

Využitie certifikovaných pracovníkov na strane dodávateľa služby.

IVAN KOLLÁR

Senior Monitoring Consultant (Soitron, s.r.o.)

Vďaka monitoringovému riešeniu je možné vytvoriť ucelený obraz o fungovaní internej podnikovej infraštruktúry, o efektivite vynaloženého úsilia a o vyťaženosti jednotlivých komponentov. Výrazným benefitom je aj úspora finančných prostriedkov.

Úspešná migrácia proprietárneho monitoringového riešenia na dohľadovú službu

ÚSPEŠNÁ MIGRÁCIA PROPRIETÁRNEHO MONITORINGOVÉHO RIEŠENIA NA DOHĽADOVÚ SLUŽBU

V Soitrone sme sa pred niekoľkými mesiacmi ocitli na križovatke, kedy bolo potrebné spraviť dôležité rozhodnutie. Prevádzkovať vlastné proprietárne riešenie alebo ísť cestou monitoringu ako služby. Prvá možnosť predstavovala finančne náročnejší a zároveň zložitejší prístup, pričom bolo potrebné rátať so zabezpečením certifikovaných špecialistov a s nákladmi v podobe licenčných poplatkov. Druhá alternatíva však so sebou priniesla veľké množstvo výhod.
Pripadová štúdia bola publikovaná 25.07.2016

Stav pred migráciou

  • Nákladný enterprise systém založený na licenciách per server, per aplikácia
  • Povinnosť platby za servisný kontrakt počas celého obdobia
  • Nejasný model licencovania a s tým spojené vysoké náklady
  • Poplatky za extra rozšírenia a nové moduly
  • Nutnosť zamestnávať trénovaných a certifikovaných ľudí

Stav po migrácii

  • Jasný systém, bez poplatkov za licencie na server, per aplikácia
  • Výrazné poníženie celkových nákladov
  • OpenSource softvér
  • Voľne dostupné extra rozšírenia a moduly
  • Zvyšená miera flexibility, škálovatelnosti a dostupnosti

Výsledok

Prehľadný a fixný cenový model na celé dohodnuté obdobie.

Flexibilita v modifikácii riešení, bez nadväznosti na vývojový cyklus.

SLA s parametrami na mieru. Service Desk a incident manažment v rámci SLA.

Platba len za skutočne využité služby.

IVAN KOLLÁR

Senior Monitoring Consultant (Soitron, s.r.o.)

Vďaka novému riešeniu, ktoré bolo modifikované na základe našich požiadaviek a potrieb, sa nám podarilo znížiť operatívne náklady o 80%. Migrácia na novú infraštruktúru trvala 3 mesiace a prebehla bez problémov a akýchkoľvek výpadkov našich služieb.

Efektívnejšia spolupráca v rámci MV SR vďaka novým komunikačným nástrojom

EFEKTÍVNEJŠIA SPOLUPRÁCA V RÁMCI MV SR VĎAKA NOVÝM KOMUNIKAČNÝM NÁSTROJOM

Modernizácia infraštruktúry a komunikačných nástrojov Ministerstva vnútra bola pre rezort dôležitým a naliehavým projektom z viacerých dôvodov. Hardvér serverov, ktoré zabezpečovali smerovanie a doručovanie e-mailových správ bol v roku 2009 už po období svojej životnosti. Akákoľvek ďalšia prevádzka takýchto systémov znamenala značné riziko výpadku ich služieb s neznámym trvaním odstávky a obnovenia prevádzky. Pre e-mail, ako jeden z kľúčových komunikačných nástrojov rezortu bol tento stav neakceptovateľný.
Pripadová štúdia bola publikovaná 08.03.2013

Požiadavky klienta

  • Obnoviť zastaralý hardvér
  • Vyriešiť problémy súvisiace s elektronickou komunikáciou (ukladanie pošty, zálohovanie, zabezpečenie bezpečnosti komunikácie…)

Naše riešenie

  • Vytvorenie virtualizovaného prostredia nových výpočtových a úložných kapacít
  • Nová komunikačná platforma pre e-mail, plánovanie a organizáciu práce
  • Architektúra spoločnej domény a centralizovanej správy
  • Nástroje pre vzdialenú a hromadnú správu
  • Migrácia pracovných staníc užívateľov
  • Príprava a vzdelávanie IT administrátorov

Výsledok

Bezpečná emailová komunikácia pre 20 000 užívateľov

Moderné nástroje pre organizáciu času a stretnutí.

Štandardizovaný a zdokumentovaný systém – pre jednoduchšiu správu a podporu.

Vyspelá antivírová a antispamová ochrana.

Vysoká dostupnosť a bezpečnosť celého riešenia.

Mobilita, bezpečný prístup z lokalít mimo internej siete.

JOZEF JANKOVIČ

Projektový manažér (*projekt bol realizovaný v roku 2013)

Počas celej realizácie projektu sme kládli veľký dôraz na komunikáciu s klientom , ktorá bola kľúčová pre hladký priebeh projektu.

Veolia dnes funguje efektívnejšie vďaka vzdialenej správe

VEOLIA DNES FUNGUJE EFEKTÍVNEJŠIE VĎAKA VZDIALENEJ SPRÁVE

Spoločnosť Veolia, európsky líder v poskytovaní služieb v oblasti energetiky, používala pred zavedením LANDesk Management Suite, štandardné nástroje bezplatne dostupné ako súčasť používanej Microsoft Active Directory. Tieto nástroje však nepokrývali ich nároky na efektívnu centralizovanú správu počítačov. Spoločnosť chcela investovať do nového a modernejšieho riešenia.
Pripadová štúdia bola publikovaná 26.02.2012

Požiadavky klienta

  • Vzdialená správa počítačov
  • Cenovo prijateľné a ľahko ovládateľné riešenie zabezpečujúce vzdialenú podporu užívateľov
  • Zabezpečenie prehľadného reportingu využívaných licencií
  • Zlepšenie zabezpečenia a podpory počítačov umiestnených v rôznych lokalitách

Naše riešenia

  • LANDesk Management Suite
  • LANDesk Patch Manager

Výsledok

Softvérové riešenie centralizovanej správy počítačov

Optimalizácia a zefektívnenie procesov, prehľadný reporting, finančná a časová úspora vďaka diaľkovému riadeniu a inventarizácií

Overovanie platnosti používaných licencií a následná úspora nákladov pri ich zakupovaní

Vykonávanie celopodnikovej distribúcie softvéru v dňoch a nie v mesiacoch. Rovnako, ako aj rýchla príprava PC pre nových zamestnancov.

ROBERT BUGÁR

vedúci správy IT spoločnosti Veolia (*projekt bol realizovaný v roku 2012)

Dnes si už neviem predstaviť spravovanie koncových staníc bez pomoci centralizovanej platformy. Dá sa to pri desiatkach počítačoch, ale nami spravované množstvá si už vyžadujú moderný spôsob.

Univerzita Komenského vyriešila problémy so spoľahlivosťou siete

UNIVERZITA KOMENSKÉHO VYRIEŠILA PROBLÉMY SO SPOĽAHLIVOSŤOU SIETE

S viac ako 30 000 študentmi a 4 400 zamestnancami je Univerzita Komenského najväčšie centrum univerzitného vzdelávania na Slovensku. Je financovaná zo štátneho rozpočtu, keďže ako mnohé inštitúcie vyššieho vzdelávania v SR nepožaduje od študentov z krajín Európskej únie (EÚ) úhradu poplatkov za štúdium. Z uvedeného dôvodu bolo na budovanie IT infraštruktúry k dispozícii málo finančných prostriedkov, čo spôsobilo, že technológie Cisco tvorili iba jadro univerzitnej siete, a prístupové segmenty boli pestrou pehliadkou produktov viacerých výrobcov. Preto bol čas dať infraštruktúru do poriadku.
Pripadová štúdia bola publikovaná 21.02.2012

Požiadavky klienta

  • Zlepšiť dostupnosť a spoľahlivosť siete
  • Zabezpečiť kompatibilitu sieťovej infraštruktúry s dôrazom na možnosti ďalšieho rozšírenia
  • Umožniť podporu nových aplikácií a technológií ako napr. IP telefónie

Naše riešenie

  • Modulárny chrbticový prepínač sp odporu virtualizácie Cisco Catalzst 6500
  • Fixné prístupové prepínače Cixco Catalyst 2960
  • Bezdrôtové prístupové body Cisco Aironet 1240
  • Centrálny radič bezdrôtovej siete Cisco WLC

Výsledok

Zredukovanie výpadkov siete takmer na nulu

Zvýšenie celkovej výkonnosti siete, ktorá dokáže tak zvládnuť stovky dodatočných koncových bodov

Zabezpečenie kompatibility sieťovej infraštruktúry s dôrazom na potenciálnu modernizáciu v horizonte najbližších 5 rokov

PETER MIAZDRA

Riaditeľ CIT Univerzity Komenského (*projekt bol realizovaný v roku 2012)

Tento typ architektúry nám zabezpečí trvácne a stabilné jadro siete na minimálne ďalších 5 rokov.